NOTÍCIES ACPRI

Jornades Internacionals de Comunicació institucional i imatge publica a Pontevedra, els 9 i 10 de maig de 2012
7 de febrer de 2012

Premis ACPRI 2012
1 de febrer de 2012

Fernando Ramos parla de 'Protocolo Oficial vs Protocolo Privado' a ACPRI
12 de gener de 2012

ACPRI 2.0 amplia horitzons
10 de gener de 2012

Fernando Ramos, professor a la Universitat de Vigo, farà una conferència a PIMEC
9 de gener de 2012

Tornen els Dinars d'ACPRI
1 de gener de 2012

Lliurats els PREMIS ACPRI 2011 a la 4a. NIT de l'Associació
6 de novembre de 2011

Celebració de la 4a. NIT ACPRI a Barcelona
1 de novembre de 2011

Prestigiosos professionals de la comunicació d’empresa manifesten que la innovació va acompanyada del protocol
7 de octubre de 2011

1a. jornada de Debats de Protocol d'Empresa
3 de octubre de 2011

Maria Teresa Otero, nomenada nova presidenta de l'OICP
1 de octubre de 2011

Lliurats els Títols de Mestre en Protocol i Relacions Institucionals
30 de setembre de 2011

Lliurament Títols Mestres en Protocol i Relacions Institucionals
27 de setembre de 2011

Inauguració Exposició Japó ART'11
12 de setembre de 2011

Acaba la primera jornada del 2n. Fòrum de Protocol i Relacions Institucionals
3 de juny de 2011

Comença el 2n. Fòrum de Protocol i Relacions Insitucionals d'ACPRI
3 de juny de 2011

ACPRI LLEIDA ja és una realitat
27 de maig de 2011

Tot a punt pel 2n. Fòrum de Protocol i Relacions Institucionals d'ACPRI
25 de maig de 2011

ACPRI es presenta a la demarcació de Lleida i exposa el Reglament de Protocol i Honors dels municipis
19 de maig de 2011

Grau de Protocol i convalidacions
24 de març de 2011

5 de maig de 2010
Fernando Ramos:
Fernando Ramos:
Tot és negociable menys el protocol
 
El passat dilluns 3 de maig va tenir lloc a l'auditori de la PIMEC a Barcelona, la conferència sobre “Protocol i societat Laica”, impartida pel professor Fernando Ramos Fernández, Doctor en Ciències de la Informació.

El professor Fernando Ramos, amb una amplia experiència en aquests temes, va començar la seva conferència, amb una frase de Josep Tarradellas: “tot és negociable menys el protocol”. Més endavant, fent referència a la societat en general va assenyalar que: “quan una cultura cedeix el seu espai o desapareix, altra ocupa el seu lloc”.

Despres d’un recorregut per les diferentes costums i tradicions laiques que hi ha a la nostra societat, el conferenciant va explicar les posicions que tenen els experts internacionals sobre aquesta matèria, com són el professor Giovanni Sartori, Francis Fukuyama o Samuel S. Huntington, els quals avisen “dels problemes que ens pot implicar la conciliació entre cultures i religions” en un futur pròxim.

Un altre tema tractat, que va sortir en el debat final amb el públic, va ésser el debat sobre si s'havia de prometre o jurar en els actes polítics. La conclusió va ser que “s'ha de respectar la decisió de cada persona en funció de les seves conviccions”.